dinsdag 18 februari 2014

Fred Hillebrand vanuit Takapuna

Alweer het laatste berichtje vanuit een zonnig Takapuna. Zaterdag een prima windje voor Denise. Ondanks dat er niet al te veel wind stond, heb ik vandaag toch echt mijn best gedaan om er wat van te maken. De conclusie is dat de competitie hier op een erg hoog niveau ligt en ik dus blij moet zijn met 2 keer bij de eerste 20 bij de bovenboei te zijn (1e rondje).  Ik koester deze momenten, terwijl ik daarna ieder rondje tientallen plaatsen verlies. Ook Denise zit weer eens voor me in de eerste wedstrijd.
 
Zondag is er nog minder wind en besluit ik niet meer te starten. De container leeghalen en e.e.a voorbereiden voor het laden van de boten na de wedstrijd. Uiteindelijk gaat na een uitstel van ongeveer 2 uur de laatste wedstrijd van start en komt iedereen rond drie uur 's middags voldaan van het water. Snel de boten inladen en naar de prijsuitreiking.
 
De eerste drie, Glenn Ashby, Blair Tuke en Peter Burling zijn echt van een andere planeet. Het kan niet anders, want ze zijn zo ongelofelijk goed en snel door iedere keer ver voor het hele veld te finishen.
 



 
We hebben in Nieuw Zeeland een hele mooie tijd gehad, heerlijk gezeild, bijna altijd lekker weer en met de groten der aarde gezeild. Een hoop nieuwe dingen gezien en geleerd. Zonder team Nieuw Zeeland en Oracle zou het een stuk saaier zijn geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog