dinsdag 11 februari 2014

Fred Hillebrand vanuit Takapuna.

Eindelijk weer eens berichtje. Zondagmiddag terug aangekomen, hebben we eerst de boten laten meten en wegen. De volgende dag moestik dus prompt om 3,7 kg lood en nog een paar kleine dingetjes regelen. Zwaarden op de EVO inkorten, want de uiteinden onder de boot voldeden niet aan de 1.5m regel. Aangezien de masten er ook nog op moesten en we alles aan de hoofdmeter moesten laten zien, nam dit de nodige tijd in beslag. Eerst Denise dus maar het water opgeholpen. Ik heb verder niet meer gezeild en alleen aan de boot geklust. Denise heeft prima gezeild met ook nog een aantal boten achter haar, dus niet laatste waar ze bang voor was. Ze leren dus wel degelijk zeilen op zo’n Hobie Dragoon..... Vandaag, maandag de eerste echte race dag. Niet veel wind en ongelofelijke gaten met geen wind. 10 graden winddraaiingen (of meer) en je kon het ofwel heel goed doen of heel veel verprutsen. Lig ik de laatste ronde van de eerste wedstrijd lekker te dobberen midden in het veld, zie ik tot mijn grote schrik Denise vol in trapeze voorbij snellen. Ze haalt vervolgens ook Jan Groot en een aantal anderen in en weet ons uiteindelijk nipt te verslaan. Ik heb natuurlijk foto’s genomen en wat tijd verloren, maar eerlijk is eerlijk, ze haalde me in toen ik nog niet met het fototoestel aan het prutsen was.
Het mooie van deze wedstrijd was wel, dat ik Glenn en Scott twee keer heb gezien. zowel bij de start (ik had best een goede start en was zeker bij de eerste 25 bij de bovenboei) als bij de gate voor de laatste ronde, terwijl zij al finishten. Op de racefiets was ik uit de wedstrijd gehaald, want als je gedubbeld wordt in de koers moet je stoppen.



Deze foto van Glenn en Scott zijn 2:20 minuut voor de start genomen bij de pin, dus het was daar best relaxt starten…… Ik kon tussen de 2 en 3 minuten rustig tussen alle boten doorvaren net achter de startlijn om een paar foto’s te schieten.
Morgen verwachten ze 2 x keer zoveel wind, maar dat is niet echt schrikken zolang deze maar in de zuidwest hoek blijft, want dan is het heerlijk zeilen en op super vlak water!!!!!!!
Foto's voor en na de start

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog